Valls: "L'Aeroport de Barcelona ha d'estar operatiu les 24 hores" - Candidatura Manuel Valls Barcelona 2019
Missatge Manuel Valls

L’actualitat de Manuel Valls – Notícies

Valls: “L’Aeroport de Barcelona ha d’estar operatiu les 24 hores”

El candidat vol convertir El Prat en el hub transcontinental del sud d’Europa

 

El candidat a l’alcaldia de Barcelona Manuel Valls ha declarat aquest dilluns que l’Aeroport de Barcelona “ha d’estar obert les 24 hores per convertir-se en el hub del sud d’Europa” amb capacitat de connectar a través de la capital catalana a Amèrica, Àsia i Àfrica, ja que “no hi ha cap gran ciutat europea que pugui oferir aquest servei”. La resta de ciutats tenen “limitacions horàries” per pactes administratius que impedeixen que els seus aeroports estiguin sempre operatius.

L’alcaldable ha participat en un debat celebrat en la seu del Col·legi d’Enginyers de Camins de Barcelona, on ha presentat el seu pla d’infraestructures i mobilitat. Per a Valls, aquestes dues àrees són “eines claus” com a motors econòmics de Barcelona; i ha assegurat que com a alcalde serà “insistent proposant solucions tècniques, financeres i polítiques que accelerin les infraestructures pendents” a Barcelona i la seva àrea metropolitana, com la Línia 9, l’estació de la Sagrera i Rodalies.

Valls ha acusat el govern d’ Ada Colau de “falta de lideratge” en matèria de mobilitat i canvi climàtic, a causa d’ “infraestructures que s’han deixat en el calaix els últims vuit anys”.

L’exministre francès ha destacat que Barcelona necessita “un gran pacte” entre el Govern espanyol, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament per “resoldre” les infraestructures pendents i “imaginar la ciutat d’aquí a 25 anys”. Entre les prioritats, ha assegurat que el tramvia no és una d’elles, ja que abans s’ha de millorar “el metro, l’estació de Sants i la connexió amb l’aeroport a través de Rodalies”.

Valls també ha exposat la seva proposta en infraestructures en quatre grans eixos: solucionar els temes pendents, mesures a curt termini, grans projectes per a una ciutat europea i internacional i petits projectes en els barris.

Dins de les propostes, el candidat ha destacat que s’ha de millorar la xarxa ferroviària -especialment Rodalies-, “obrir el debat” per a la gratuïtat del metro als joves, apostar per un bus “elèctric i més veloç”, millorar la qualitat de serveis públics en tot el territori de la ciutat i restablir la convivència entre taxis i VTC. Finalment, ha prioritzat el Corredor Mediterrani, ja que “Barcelona té un triangle d’or entre l’Aeroport, el Port i la Zona Franca”, que s’ha d’ “aprofitar”.